TRANSLATOR

GOOGLE

 Ako sa stať jednotkou v Google vyhľadávačoch - východiskové informácie a z nich vyplývajúce  úlohy pre vytvorenie webu a blogov. 



 v tomto čase je  vypredané, takže namiesto cudzieho rozumu musím použiť vlastný

1.Staňte sa jednotkou na Google
2. Ovládnite sociálne siete
3. Pritiahnete návštevníkov ako s magnetom

 

K nasledujúcim článkom nie je teraz čo dodať . Treba sa do toho pustiť.

PageRank

Prejsť na: navigácia, hľadanie
PageRank je algoritmus analýzy odkazov, ktorý priraďuje číselné ohodnotenie každému prvku v množine navzájom linkami prepojených dokumentov ako World Wide Web za účelom ohodnotenia relatívnej významnosti daného dokumentu v tejto množine. PageRank taktiež označuje toto číselné ohodnotenie.
Algoritmus, ktorý využíva Google, je pomenovaný po jednom z jeho zakladateľov - Larry Page. PageRank znamená hodnotu popularity stránky. Google na ňom založil svoj vyhľadávací algoritmus, v súčasnosti používa podobný algoritmus väčšina vyhľadávačov. Google definuje PageRank ako: "PageRank interpretuje link zo stránky A na stránku B ako hlas stránky A za stránku B. Google však zohľadňuje viac ako len čisté množstvo odkazov na Vašu stránku. Tak isto analyzuje stránku z ktorej hlas prišiel. Hlasy zo stránok, ktoré sú samé o sebe "dôležité" vážia viac ako hlasy iných stránok."
Pre tvorcov webových stránok to znamená toľko, že čím väčší je náš PageRank, tým väčšiu dôležitosť stránke prideľuje Google a iné vyhľadávače. A čím je dôležitosť väčšia, tým vyššie je umiestnenie medzi výsledkami vyhľadávania. Samozrejme to nie je jediné kritérium, ktoré stránky posúva medzi výsledkami vyššie, Google ich má cca 200. Druhou výhodou je, že vyhľadávač prehľadáva najviac stránky, ktoré majú najväčší PageRank. Google aktualizuje PageRank cca v 3-mesačnom intervale, ale niekedy aj v priebehu 2 či 6tich mesiacoch je bez Pagerank Updatu[1].
Pre zistenie pageranku[2] musíte zadať vašu url adresu do stránky na to určenej a vráti vám hodnotu od 0 do 10. Každá stránka ma svoj vlastný pagerank (okrem nových, ktoré vracajú hodnotu N/A = Nenajdený, čo znamená, že stránka nebola ešte ohodnotená Google vyhľadávačom).

Optimalizácia pre vyhľadávače

Prejsť na: navigácia, hľadanie
Optimalizácia pre vyhľadávače alebo SEO (z ang. search engine optimization) je súbor techník na zlepšenie pozície, na ktorej sa optimalizovaná webstránka zobrazí vo výsledkoch vyhľadávania v internetových vyhľadávačoch. SEO zahŕňa linkbuilding, linkbaiting, social media marketing, virálny marketing, on-line PR v kombinácii so sémantickým kódovaním webu. Kľúčové slová sú najdôležitejšou časťou SEO, postup ako optimalizovať konkrétne webové stránky pre vyhľadávače. SEO sa klasifikuje na techniky, ktoré spoločnosti prevádzkujúce vyhľadávače odporúčajú na vylepšenie svojej pozície, tzv. White hat SEO a techniky, ktoré zakazujú, tzv. Black hat SEO. Vyhľadávacie služby sa snažia Black hat SEO zamedzovať.
ON PAGE faktory:
  • kvalitný názov web stránky
  • meta riadky: popis, kľúčové slová, iné meta riadky
  • použitie kľúčových slov na stránke
  • kód web stránky, odkazová stránka
  • architektúra stránky a obsahu
  • textové odkazy, popularita odkazov, popularita obrázkových odkazov
  • telo web stránky
  • odkazy v anchor texte, popularita externých odkazov
  • rozmanitosť odkazových zdrojov
  • použitie: Frames, JavaScript a Flash
OFF PAGE faktory:

[upraviť] SEO Audit

SEO Audit je proces analýzy webu, pri ktorej sa zisťuje, aké pravidlá SEO daný web porušuje. Výstupom je report, ktorý obsahuje zoznam nedostatkov spolu s navrhovaným spôsobom ich nápravy.

[upraviť] Etická a neetická optimalizácia

Niektoré metódy optimalizácie vyhľadávače penalizujú znižovaním pozície webovej stránky vo výsledkoch, pretože používajú neetické metódy, ako spamdexovanie, alebo techniky nazývané čierny klobúk (z ang. black hat).Napríklad použijú biely text na bielom pozadí, za účelom zvýšenia pozície vo vyhľadávaní. No Google takéto techniky nemá rád, a preto tieto weby potrestá banom PageRanku teda napr. stránka mala PR4 a po neetických technikách má PR0. Takéto bany Google niekedy robí aj na stránkach, ktoré zobrazujú reklamu naposledy spoločnoť Directo global a na tých, ktoré predávajú odkazy. Ale iba niekedy.
Etická optimalizácia zahrňuje použitie legitímnych techník na zlepšenie čitateľnosti stránky, jej správna a logická štrukturalizácia a správne použitie tagov HTML, XHTML a/alebo XML.

Mapa stránok

 Mapa stránok (iné názvy: mapa lokality, site map, sitemap, nepresne mapa stránky) je reprezentácia architektúry webovej lokality, buď v podobe dokumentu používaného pri webovom dizajne alebo v podobe webovej stránky obsahujúcej (spravidla hierachicky usporiadaný) zoznam stránok na webovej lokalite.

Sitemaps je súbor, ktorý má za úlohu pomôcť internetovým vyhľadávačom spoznať štruktúru webovej lokality.
V najjednoduchšej forme býva súbor Sitemaps spravidla v XML formáte a ukladá sa do koreňového adresára. Obsahuje zoznam URL jednotlivých podstránok spolu s ich ďalšími metadátami (poslednú aktualizáciu, plánovanú frekvenciu zmien a dôležitosť adresy podstránky vo vzťahu k indexovej stránke webovej lokality). Je teda predpoklad, že podľa tohto zoznamu sa zvýši efektívnosť a radenie výsledkov práce pre vyhľadávacích robotov (webcrawlery: Googlebot, YahooSeeker, Holmes, Jyxobot...). Roboti takto dokážu lepšie triediť stránky lokality a vyčleniť stránky, ktoré k lokalite nepatria.
Aj keď aplikácia súboru Sitemaps je súčasťou operácií spojených s optimalizáciou webovej lokality má iba podpornú funkciu, ktorá má zlepšiť prehľadnosť lokality a v žiadnom prípade nie je záväzným garantom toho, že stránky budú registrované v internetových prehliadačoch.[1]

Kľúčové slová

článok prevzatý zo SEOCHAT

Kľúčové slovo (po anglicky: keyword) je fráza, ktorú hľadajúci zadá do vyhľadávača a ktorú sa web stránka snaží zacieliť. V širšom význame sa kľúčovým slovom rozumie akákoľvek hľadaná fráza. Napríklad, ak niekto hľadá hotel v Bratislave, pravdepodobne zadá do vyhľadávača niektoré z nasledujúcich kľúčových slov: hotel Bratislava, hotely Bratislava, ubytovanie v Bratislave, Bratislavské hotely.
Voľba kľúčových slov je veľmi dôležitou časťou optimalizácie a voľbe musí predchádzať riadny prieskum. Pokiaľ si zvolíte frázy, ktoré nikto nehľadá, nikto na vaše stránky nepríde. Ak si zvolíte frázu veľmi hľadanú ale nevystihujúcu obsah stránky, možno získate návštevníkov ale nie zákazníkov. Získate návštevníkov, ktorí hľadajú niečo iné ako obsah vašich stránok, preto hneď po návšteve kliknú späť a budú hľadať ďalej.

Analýza kľúčových slov

Na nájdenie relevantných kľúčových slov môžete použiť viacero nástrojov. Najviac používané sú: Google Adwords keywords tools a platený Wordtracker. Zaujímavým doplnkom môže byť aj online nástroj - OpenPhrases.
Z nástroja Google Adwords máte informácie o kľúčových slovách z prvej ruky, pretože pre Google chcete väčšinou primárne web optimalizovať. Nástroj ukazuje nielen návrhy pre ďalšie kľúčové slová, ale aj to, nakoľko bolo dané kľúčové slovo hľadané za minulý mesiac a nakoľko je hľadané v priemere za posledný rok. Naviac obdržíte aj informácie o konkurenčnosti daných slov, ktoré vychádzajú z počtu inzerentov AdWords na dané kľúčové slovo. Mnohokrát sa potom samotný Adwords používa na testovanie predajného potenciálu jednotlivých kľúčových slov, teda na testovanie konverzného pomeru.
Wordtracker je platená služba a ponúka niektoré možnosti, ktoré Google Adwords nemá. Ide hlavne o porovnanie konkurenčnosti kľúčových slov na základe počtu stránok vo výsledkoch hľadania daných fráz. Okrem toho, analýza kľúčových slov len na základe nástroja Google Adwords väčšinou končí výberom všeobecnejších (konkurenčnejších) výrazov než pri použití Wordtracker-a.
Za pomoci analýzy kľúčových slov potom určíte obsah a štruktúru webu, jednotlivých title tagov a nadpisov.

Nezačínať s hlavným kľúčovým slovom!

Pri následnej propagácii webu by sa nemalo (hlavne v konkurenčnej oblasti) začínať s optimalizáciou na tú najkonkurenčnejšiu frázu. Sprvu si nájdite menej konkurenčné kľúčové slovo, pre ktoré budete optimalizovať. Prečo? Vysvetlenie je jednoduché… Určitou prácou získate síce 30. pozíciu na veľmi hľadané slovo, ale na 30. pozíciu sa (okrem vás) nikto nebude pozerať. Tou istou námahou môžete získať prvú pozíciu na síce menej hľadané slovo, ale ktokoľvek to slovo bude hľadať, určite pristane na vašej stránke.
Približnú konkurenčnosť kľúčového slova, môžete zistiť priamo vo vyhľadávaní. Ak si dáte v Google hľadať akúkoľvek frázu, vpravo hore dostanete nápis: Výsledky 1 - 10 z približne 227 000 000 pre kľúčové slovo. (0,20 sekúnd). Číslo 227 000 000 je odhad počtu súperiacich stránok. Nevypovedá to úplne o konkurenčnosti kľúčového slova, pretože vo výsledku môže byť len 100 stránok, ale tak silných, že ich predbehnete ťažšie ako tých 227 000 000. Plus mínus to ale odpovedá, pre naše účely je takéto hodnotenie použiteľné.

Čo je long tail kľúčové slovo?

Kľúčové slovo na dlhý chvost (po anglicky: long tail) je fráza väčšinou pozostávajúca z viacerých slov (3, 4, 5 a viac), ktorá by vás možno sprvu nenapadla. Práve long tail frázy sú najväčším zdrojom návštevníkov (niekedy až 80-90%) a zameriavajú sa najmä onpage technikami.
Graf nižšie znázorňuje počet hľadaní na ose Y a kľúčové slová zoradené podľa hľadanosti na ose X. Predpokladáme, že long tail krivka je konvexná a je teda vidieť, že kľúčové slová na dlhý chvost môžu priniesť rovnakú alebo aj vyššiu návštevnosť (červená plocha pod krivkou) ako tie vysoko hľadané (oranžová plocha pod krivkou). Záleží na “dĺžke chvosta” a na zakrivení long tail krivky.

Tak som sa začítal, až som sa dopátral, že najrýchlejšie sa stane niekto jednotkou, ak bude používať sprosté slová ! Nemusí študovať, nemusí po nociach zliepať články, nemusí nič, len byť tým čím je - sprostým niktošom. Má to háčik, ako parazit sa musí prisať na niekoho veľmi známeho ... viac v SEOCHAT