TRANSLATOR

SEO




1.Staňte sa jednotkou na Google
2. Ovládnite sociálne siete
3. Pritiahnite návštevníkov ako s magnetom



CHCE TO NÁPAD !
Pozrite si video - ako obchodovať prostredníctvom SEO .

Mail od Seo Business Box

Ahoj, vďaka za vašu podporu na posledné 2 videá! Viac ako 8000 ľudí sledovalo posledné 2 videá a reakcie boli skvelé !
  Som príjemcom FB správ a e-maily pýtali sa ma, ako zarobiť peniaze od SEO, Zostaňte s nami! SEO je tvorcom obrovských peňazí , dovoľte mi podeliť sa s vami dnes, množstvo nových klientov klope na moje dvere po celý deň!
  Pozrite sa na video hneď:

Čo je SEO?

Článok prevzatý zo SEOCHAT - opäť úlohy, ktoré je treba nielen študovať, ale ich aj použiť v praxi

Čo je SEO? - pozrite si aj stránku WIKIBOOK

SEO je skratka anglického Search Engine Optimization, čo v preklade znamená optimalizácia pre vyhľadávače. Výraz Optimization sa mnohokrát nesprávne zamieňa za Optimalization - slovo, ktoré v angličtine neexistuje. V anglickej angličtine sa ešte používa výraz Optimisation.
Optimalizáciou pre vyhľadávače sa snažíme vytvoriť, upraviť, doplniť a následne propagovať web stránky k lepším umiestneniam v neplatených výsledkoch hľadania vyhľadávačov (vo fulltextovom vyhľadávaní) na kľúčové slová, ktoré sú relevantné pre danú stránku. Tým sa zvyšuje návštevnosť stránok a zároveň konverzný pomer, tj. percento návštevníkov, ktorí prevedú na stránke to, čo je jej cieľom (objednajú si produkt, vyplnia dotazník, kliknú na reklamu, alebo niečo iné).

Internetový marketing a reklama, SEM, SEO

Optimalizácia pre vyhľadávače je súčasťou širšej časti internetového marketingu, tzv. marketingu vo vyhľadávačoch, ktorá sa označuje anglickou skratkou SEM (Search Engine Marketing). Okrem optimalizácie pre vyhľadávače, SEM zahrňuje platené reklamy vo vyhľadávaní - PPC (Pay Per Click), kde sa náklady na reklamu dajú jednoznačne spočítať formulkou: cena za preklik x počet preklikov. Ide o systémy ako Google AdWords, Yahoo Sponsored Search alebo český Sklik.
Nasledovná schéma dáva ucelený obraz o tom, kam SEO v marketingovej stratégii firmy patrí:
Marketing –> Internetový marketing –> Internetová reklama –> SEM –> SEO
Existuje však niekoľko oborov, v ktorých sa celý marketing prispôsobuje požiadavkám SEO. V porovnaní s inými druhmi reklamy má optimalizácia pre vyhľadávače niekoľko konkurenčných výhod:
  • maximálne cielenie - oslovujete iba tých ľudí, ktorí majú o vašu oblasť záujem,
  • prirodzenosť - ľudia veria prirodzeným výsledkom fulltextového vyhľadávania viac ako plateným,
  • nízke náklady - neplatíte za každého nového zákazníka, platíte len celkovo za optimalizáciu.

…čo SEO nie je…

Optimalizácia pre vyhľadávače nie je súbor trikov, ktoré na web stránkach niekto prevedie a zákazníci sa budú ihneď hrnúť. Je to dlho trvajúci proces úprav a ťažkej kampane v prospech www stránok. Neradno dôverovať nikomu, kto vraj garantuje prvú pozíciu vo vyhľadávaní, pretože vraj pozná nejaké triky, alebo nebodaj celý algoritmus niektorého vyhľadávača.

Nikto vám nemôže garantovať prvú pozíciu, ani Google samotný!

No, SEOCHAT sa stane na dlhší čas mojim priateľom

10 tipov na optimalizáciu blogu

14. August 2007
Máte blog a chceli by ste, aby ho ľudia našli cez vyhľadávače? Chcete zvýšiť použiteľnosť vášho blogu? Toto je 10 základných krokov, ktoré by ste mali pri nastavovaní svojho blogu sledovať. Konkrétne nastavenia uvádzam iba pre blogy Wordpress, ale podobné nastavenia, pluginy a mod-y majú aj ostatné CMS.

1. Blog by sa nemal nachádzať na hlavnej stránke.

Blog by nemal byť umiestnený v koreňovom adresári. To znamená, že by sa nemal nachádzať adrese www.ferdomravec.sk, ale v nejakom podadresáry napr. www.ferdomravec.sk/blog/ alebo na subdoméne blog.ferdomravec.sk.
Dôvod je ten, že by ste v budúcnosti mohli chcieť k blogu pridať aj nejaké pevné stránky (napr. informačné stránky dopĺňajúce blog, pozri http://www.seochat.sk), ktoré sa hodia na úvodnú stránku.
A druhý dôvod je, že niektoré weby (napríklad niektoré slovenské katalógy) odkazujú na stránky tak, že pridajú odkaz na hlavnú stránku (www.ferdomravec.sk) a tiež na blogovú časť stránok (www.ferdomravec.sk/blog/), takže získate viac návštevníkov a viac odkazového potenciálu. Na hlavnú stránku, ak nemáte nič iné, môžete zatiaľ pridať jeden veľký odkaz na blog, niečo ako: Môj blog je tu, kliknite!

2. Adresár, v ktorom sa blog nachádza, nazvite jednoducho.

Nesnažte sa napratať názov blogu do názvu adresára. Nazvite ho jednoducho - blog. Výsledná adresa blogu musí byť zapamätateľná, čo sa o adrese typu www.ferdomravec.sk/blog-ferda-mravca/ povedať nedá. Preto voľte radšej adresu www.ferdomravec.sk/blog/.

3. V URL adrese používajte pomlčky pre oddelenie slov.

URL adresa tohto článku je http://blog.seochat.sk/2007-08-14/10-tipov-na-optimalizaciu-blogu/. Ako vidíte blog je umiestnený na subdoméne blog.seochat.sk. Potom nasleduje v URL adrese dátum, ktorý je tam z dôvodu, keby som v budúcnosti nazval príspevok takisto, ako niektorý z predošlých. Okrem toho, takto je už z adresy vidieť, kedy bol príspevok vytvorený. Nakoniec sa do URL načíta názov príspevku tak, že sú jednotlivé slová oddelené pomlčkou. Výhoda je v tom, že vyhľadávače takto oveľa jednoduchšie rozoznajú slová v URL adrese, ktorým priradia istú (síce veľmi malú) váhu a pomôže vám to v lepších výsledkoch vyhľadávania.
Pre slovenský wordpress si to nastavíte takto: Prihlásite sa ako AdminNastaveniaTrvalé odkazy – Vo Všeobecných nastaveniach zaznačíte Vlastné, určené nižšie a do kolonky Vlastná štruktúra dáte: /%year%-%monthnum%-%day%/%postname%/ - Uložíte tlačítkom Aktualizovať štruktúru trvalých odkazov – Ak nemáte povolený automatický prístup do .htaccess súbora, tak musíte do neho naviac ručne vložiť tento kód:

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

4. Názvy kategórií ako kľúčové slová.

Zamyslite sa nad potencionálnymi kľúčovými slovami, ktoré súvisia s vašou stránkou. Pre príklad, ak máte blog o psoch, tak vaše kľúčové slová budú pravdepodobne: pes, psy, súťaže krásy psov, chov psov, psie plemená, apod.
Pri zatrieďovaní svojich príspevkov do kategórií myslite na tieto frázy a snažte sa ich použiť. Samozrejme iba ak popisujú kategóriu!!!
Napríklad, ak máte kategóriu, kde pridávate príspevky o popisoch psích plemien, tak ju nenazvete Popisy našich miláčikov, ale priradíte názov Psie plemená alebo Popis psích plemien.

5. Titulok – najprv názov príspevku, potom názov blogu.

Titulok alebo title hlavnej stránky blogu si zvoľte tak, aby odrážal obsah stránky. Myslite pritom na vaše vybrané kľúčové slová a na užívateľov, ktorých váš titulok musí zaujať. Tým potom bude obsahovať aj potrebné kľúčové slová a bude aj motivovať ľudí, aby na váš odkaz klikali. Udržte dĺžku titulku v rozumných medziach (zhruba 60-65 písmen aj s medzerami).
Titulok stránky príspevku býva väčšinou nastavený ako: “Titulok celého blogu – Kategória príspevku – Nadpis príspevku”
Z pohľadu SEO je oveľa lepší takýto title: “Nadpis príspevku - Titulok celého blogu” a ešte lepší je iba: “Nadpis príspevku”.
Tento spôsob generovania titulku si vo Wordpress-e nastavíte po prihlásení ako AdminUpraviťSúboryHlavička stránky – V kóde nájdete časť, ktorá je ohraničená tagmy , zmažete a nahradíte týmto: <?php if (is_home()) bloginfo(’name’); else wp_title(”"); ?>

6. Nadpisy s kľúčovými slovami vystihujúce podstatu obsahu.

Nadpisy príspevkov voľte tak, aby popisovali obsah. To znamená, že ak máte blog o varení a píšete o recepte na koláč, ktorý vám prezradila starká, správny nadpis bude: Babkin recept na koláč alebo iba Recept na koláč, ale rozhodne nie Moja babka povedala….
Viem, zdá sa to byť zrejmé, ale predsa na to niektorí zabúdajú.

7. Prirodzene použite kľúčové slová v texte.

Pokiaľ píšete o nejakej problematike, prirodzene používate kľúčové slová v texte. Občas ale skontrolujte, či nepoužívate veľa zámien a či nie je lepšie veci nazvať pravým menom.
Znovu príklad: Blogujete o autách. Môže sa Vám stať, že sa v texte ani raz nevyskytne slovo auto, pretože používate slová kára, fáro, to, atd. Slová kára a fáro vo vyhľadávači nikto nehľadá, takže občas nezabudnite vložiť aj to auto do textu.
Pozor!!! Hustota kľúčových slov nie je faktor, takže nie aby ste tam pchali to slovo do každej vety. Píšte hlavne pre vašich čitateľov.

8. Pridajte popisky k obrázkom pomocou alt atribútu.

K obrázkom nezabudnite pridať alternatívny text, popisy obrázkov. Jednak tam použijete určité kľúčové slová a jednak sa vaše obrázky objavia na tieto slová vo vyhľadávaní obrázkov Google, ktoré vám tiež môže priniesť veľa návštevníkov.
Pri pridávaní obrázku do Wordpress blogu je to kolonka Image Description, kde vyplňte 3-4 - možno až 7 slov popisujúce obrázok a pokiaľ možno obsahujúc nejaké kľúčové slovo/slová.

9. Chráňte sa pred spamovaním v komentároch.

Je niekoľko možností ako sa pred takýmto spamom chrániť. Buďto nastavíte, že každý príspevok musí prejsť vaším schválením (čo je ale dosť pracné). Lepší spôsob je v prípade malého počtu komentárov nastaviť, že iba prvý komentár daného užívateľa musí byť potvrdený. Ostatné potom môže pridávať bez schválenia. Takto si vytvoríte vlastnú komunitu prispievateľov. Vo Wordpress-e sa to nastavuje po prihlásení ako Admin v Nastavenia - Skôr ako sa komentár zobrazí.
A ak sa chcete zbaviť aj spamu, použite plugin Akismet.

10. Pridajte odkazy na autoritatívne stránky.

Tajným trikom ako zvýšiť svoju reputáciu v očiach vyhľadávačov je pridať na stránky pár odkazov na relevantné stránky autorít. Zvýšite si tým tzv. trustrank.
Napríklad… Ak je váš blog o móde, autoritou vo vašom obore môže byť web stránka populárneho módneho časopisu alebo web stránka módneho návrhára.
Tieto odkazy poslúžia čitateľom a vám pomôžu vo vyhľadávačoch.
Toto je súbor toho, ako pripraviť blog pre jeho propagáciu. V niektorom z ďalších post-ov uvediem 10 trikov ako optimalizovať blog off-page, tzn. ako propagovať blog na iných stránkach.

Ďalšie články z kategórie: SEO tipy a triky
Podobné články / mohlo by vás zaujať:

Ktorou cestou sa vybrať ? Jednoducho si nechať naliať rozum cez video, prevziať hotovú vec, alebo študovať a prerábať svoje vlastné stránky ? Má to háčik - jedno je o dynamike a druhé o statike...



Naše prežitie závisí od stereo receptorov. Máme dvojo očí, dvojo uší - a preto predkladám dva pohľady na rovnaký problém. Zložený obraz dáva pravdivý obraz. Pri statike zostaneme kvasiť na vlastnom blogu vo vlastných myšlienkach, v dynamickom modeli vyjdeme do sveta s vlastným nápadom a s vlastnou kožou...